Adrian-Silvan IONESCU. Critic şi istoric de artă, doctor în ştiinţe istorice – specialitatea istorie modernă universală; asociat, profesor universitar la Universitatea Națională de Arte din București, Facultatea de Arte Plastice (FAP), Departamentul Imagine Dinamică și Fotografie, membru al Uniunii Artiştilor Plastici din România, membru în Consiliul Internaţional al Muzeelor (ICOM), membru în Comisia Naţională a Muzeelor, membru în London Press Club, membru în European Society for the History of Photography, membru în Société Française de Photographie, directorul revistelor academice Studii și Cercetări de Istoria Artei și Revue Roumaine d’Histoire de l’Art. Domenii de specializare: istoria artei româneşti şi universale, sec. XIX, etnografie şi artă populară românească (icoane pe sticlă şi pe lemn, recipiente pentru praf de puşcă, ceramică), etnografie extra-europeană (Africa, America de Nord), istoria costumului civil şi military, istoria fotografiei şi a cinematografului. Cărţi publicate: Balurile din secolul al XIX-lea (Bucureşti: Fundaţia „D’aleBucureştilor”, 1997), Moda românească, 1790–1850. Între Stambul şi Paris (Bucureşti: Ed. Maiko, 2001), Modă şi societate urbană în România modernă (Bucureşti: Ed. Paideia, 2006), Mişcarea artistică oficială în România secolului al XIX-lea (Bucureşti: Ed. Noi Media Print, 2008), Regina Maria și America (Bucureşti: Ed. Noi Media Print, 2009) și multe altele.
Rubrici
Articole recente
- „Limba noastră e aleasă…” O evocare a evenimentelor istorice: Anno Domini 1989
- Viziuni ale paradisului în proza lui Paul Georgescu
- Embracing the Nothingness of Death as a Form of Death Acceptance: a Study Based on Irvin Yalom’s “Staring at the Sun”
- Poetica cognitivă: fundamente teoretice și instrumente de analiză în interpretarea textelor literare
- Ipostazele ratării în romanul Spune-mi Gioni! de Aureliu Busuioc
Comentarii recente